Back in old Napoli that's amore!

Nu ar vi tillbaka i Napoli efter en vecka i Ragusa (Sicilien). Vi har badat och solat, dykt och hoppat i vagor, sovit tre timmars eftermiddagslurar, atit fantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastisk mat, varit pa vinprovning, besokt en morisk borg, jagat skorpioner pa rummet (ok, en liten liten skorpion, men anda...). Stranden som vi var pa varje dag ar den stranden som Montalbano bor vid i filmerna. Tank va, jag har simmat i samma vatten som Montalbano varje morgon tar en simtur i!! Och jag har ett kort pa mig framfor hans hus ;))

Uppdatering med bilder fran Sicilien kommer inom kort. Nu forsoker jag overleva en forkylning. Jag har vark i hela ansiktet och det sticker i halsen och oronen. Svarmor ar snall som ger mig medicin och vanligt sager at mig att inte sitta i drag. Men nar medicinen smakar banan och draget ar svalkande i 35 graders varme da onskar jag att svarmor vore mer som min egen mamma som ger mig apelsinjuice och glass nar jag ar sjuk och inte tjatar ett endaste dugg.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hiihihihihih Vad är det med italienare när de är sjuka!!! Och banansmakande medicin låter inge roligt i hög värme! Stackare!!! Nu måste du skynda dig att bli frisk så du inte är sjuk den 6:e!!!!!!

Kramiz och Krya på dig

2008-08-24 @ 12:07:40
Postat av: Fragolina

Ja det ar alltid samma visa, man far inte vara sjuk i fred for alla goda rad och ta den har medicinen, akta dig for det oppna fonstret, at inte det, at det har... Vad ar det for fel pa lite sund vila och mycket vatska? Men de vill val, man far forsoka tanka pa det... Nemas problemas, den 6:e ar jag i pienissima forma igen!!!

2008-08-24 @ 20:10:53
Postat av: Fabio

che viaggio!

2008-09-02 @ 23:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0