Cykeltur + packning


Här är min nya fina cykel! En traditionell modell med cykelkorg och 6 växlar. Vi hade bestämt att på lördagen skulle vi vara lite busiga och strunta i att göra allt det som vi annars alltid "måste" göra på lördagar, dvs handla mat, lämna skjortor på kemtvätten, åka runt till olika affärer och fixa en massa andra praktiska saker. Istället skulle vi ta cyklarna och sticka iväg på en utflykt. Först skulle vi "bara" åka och köpa en hjälm, pump och lite andra cykelprylar som vi inte fick tag i på fredagkvällen när vi köpte cykeln. Så vi åkte till Decathlon och när vi ändå var där skulle vi "bara" passa på att besöka en italiensk mataffär som ligger i samma område. Vilken affär! De hade allt som man saknar från Italien: pasta De Cecco (och jag hittade de där stoooora farfalle som jag inte hittar i Barillas sortiment), sughi Saclà, piadine, taralli, tonno Rio Mare, mentine Fondenti, saponette Marsiglia... För att inte tala om chark- och ostdisken. Vi köpte lite salame Milano, prosciutto San Daniele och prosciutto alla brace. Samt ett par mozzarelle campane. Och ett par riktigt fina ciabatte och en pagnottina med soltorkade tomater. Mums. Så när vi var klara med alla inköp som vi inte skulle göra på lördagen var klockan sex. Och eftersom vi hade bestämt att vi skulle gå på bio på kvällen hann vi inte med någon cykeltur...

Men det blev cykeltur på söndan istället. Vi cyklade hem till Valentina och fikade med några andra kompisar och alla deras barn. Där var totalt 6 ungar (+ en i magen). Bara en av dessa var en pojke, och honom dribblade tjejerna lätt bort. De är söta de där små italienska flickorna. Brunt lockigt hår och sådär självklart nonchalanta.


Fabio på cyklen.


Här har vi börjat packningen för semestern. Fabio sa till mig att eftersom vi ska bila den här gången så gör det inget om jag tar med mig lite för mycket kläder. Jag tog honom på orden. Det är ju så jobbigt när man måste hålla sig under 20 kilo, det är ju så svårt att veta vad man kommer att vara på för humör och om man kommer vilja ha den eller den kjolen. Så jag packade ner käder för alla humörsvängningar. Två stora trunkar med kläder samt en trolley med skor och två neccessärer. Men så ska vi ju vara borta i tre veckor också.

Kommentarer
Postat av: Smul

haha du kanske skulle köra med Y3 i stället?



Jag är tvärtom, så lite som möjligt, innebär mindre att hålla ordning på och mindre att packa upp sedan - något jag avskyr.

2008-08-07 @ 11:25:14
URL: http://smuloravallt.blogspot.com
Postat av: fragolina

Y3?

2008-08-07 @ 17:47:29
URL: http://fragolina.blogg.se/
Postat av: Smul

handtvättmedel :D

2008-08-08 @ 19:36:57
URL: http://smuloravallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0