Skogsbärspaj



Den här pajen lagade jag i söndags. Vi hade Mike, Sue och Louisa på middag och jag tänkte att eftersom de är britter kanske de uppskattar lite nordiska sura sommarsmaker. Italienare kan man ju inte bjuda på sånt. Det ska inte göra ont att äta anser de.... Pajen blev väldigt fin. Det drog sådär skönt i munnen av syran och med lite vaniljglass till blev det en perfekt brytning. Här kommer receptet:

Skogsbärspaj

1 rulle färdig pajdeg
1 sats smuldeg (jag hade även lite havregryn i)
ca 100 gram blåbär
ca 100 gram hallon
ca 100 gram röda vinbär
ca 100 gram björnbär
ett par msk socker
1 msk potatismjöl

Bre ut bären på den färdiga pajdegen i en pajform. Strö över potatismjöl och socker. Täck med smuldegen. Grädda i 200 grader i 20-30 min. Servera med vaniljglass eller vaniljsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0