Puls



Så här ser det ut från vårt köksfönster. Jag gillar utsikten. På kvällen när vi sitter och äter eller när vi sitter i vardagsrummet (samma utsikt) så kan jag fastna med blicken ut mot la place. Trots att det är bilar som tutar, ambulanser och polisbilar med sirener, karuseller som tjuter, hundar som skäller osv så är det avslappnande på något sätt. Jag gillar verkligen att bo mitt i smeten. Gå ut från porten och ha innerstan runt knuten. Vi pratar om att vi ska köpa hus lite utanför stan, med tanke på framtiden, barn som förhoppningsvis kommer osv, och jag gillar tanken på att ha ett hus med staket omkring, små knattar som springer ut och in barfota, saftkalas på gräsmattan och grillpartyn på terrassen. Men då får man ju inte detta. Stadspulsen. Restaurangerna. Affärerna.  Hmmm dilemma.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0