Bröllopet 6/9

På torsdagen innan bröllopet bjöd Jennys mamma på grillfest hemma hos sig. Alla Jennys och Stefans kompisar fick möjligheten att lära känna varandra och komma i stämning inför den stora dagen. En jättetrevlig kväll och verkligen roligt att redan ha lärt känna varandra innan.

Jenny och jag.

Jenny och Stefan.

Här samlades vi under kyrkan en halvtimme innan bröllopet. Jenny (i mitten), Jenny L (till vänster) och jag som var tärnor, och Paula, Jennys svägerska (till höger). Vi hjälpte till med påklädning och försökte lugna Jenny så gott det gick. Hon skakade som ett asplöv minuterna innan det var dags att kliva in i kyrksalen till Brudmarschen.

Brudens mor. Stolt som en tupp. Här kommer hon med brudbuketten samt tärnornas buketter.

Stundens allvar och alla känslor speglas i mitt ansikte. Jag har på mig min drömklänning från Positano. Och som kronan på verket halsbandet som jag fick av Jenny strax innan vigseln. "Så att du aldrig glömmer den här dagen", sa hon. Hur skulle jag nånsin kunna glömma.

Jenny förs fram till altaret av Roland.

Där framme står Stefan och väntar på sin brud. Så stilig. Så lycklig.

Brudparet framme vid altaret.

Det är en otrolig ära att jag fick vara Jennys brudtärna.

Här får Jenny sin ring.

Herr och fru Berggren.

På kyrktrappan med det pinfärska äktenskapsbeviset i handen. Så glada. Så vackra.

Kyssen.

Fabio och jag på balkongen på Ljunglöfska Slottet där festen hölls på kvällen. Utsikten över Mälaren var fantastisk.

Brudparet vid bordet.

Här leker vi skoleken. Bilden är väldigt representativ för Jenny. Stefan ger ett entydigt svar genom att hålla upp Jennys sko i luften. Jenny vill vara diplomatisk och håller upp bägges skor :)

Jenny med männen i sitt liv.

Kerstins fantastiska tårtor. Den ena en ljuvlig chokladmoussetårta och den andra en fräsch Ösmotårta.

Bröllopsvalsen.

Gumsan du är BÄST!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0